Reeuwijk; juni 2010

Reeuwijk; juni 2010
Tijdens het weekendje in Reeuwijk

woensdag 25 september 2013

Vandaag UMCU

Even heel kort, want het duizelt ons.
Vandaag hebben we 2 gesprekken gehad in het UMCU; één met een oncoloog over een mogelijke studie (LEE011); staat nog erg in de kinderschoenen.
En een gesprek met een arts van de nucleaire geneeskunde over de lokale behandeling van de lever d.m.v. radio-embolisatie met holmiumbolletjes.
Een soort plaatselijke bestraling van de lever, als je geïnteresseerd bent is het ook allemaal op internet terug te vinden.

Alle artsen geven wel aan dat chemo voor uitgezaaide borstkanker in mijn stadium, dus je hele lichaam aanpakken, de meest logische/gebruikelijke stap zou zijn.
Maar mochten er, naast de tumoren in de lever, verder helemaal geen uitzaaiingen op een pet-ctscan te zien zijn, dan zou plaatselijk behandelen van de lever
een optie kunnen zijn. Alle opties hebben de nodige kanttekeningen en je hoort ook tegenstrijdige berichten, dus het wordt er niet makkelijker op.
Maar nu is er afgesproken dat ik ergens volgende week een pet-ctscan krijg in het UMCU en de week daarna de uitslag. Het liefst weet je het vandaag allemaal, maar het kan echt niet sneller. Afhankelijk van die uitslag weet ik of in aanmerking kom voor de radio-embolisatie. Zijn er op die scan 'alleen maar' uitzaaiingen in de lever te zien, dan kan het wel. Mochten er toch nog andere plekken op de scan te zien zijn, dan houdt dit verhaal op en wordt het hoogstwaarschijnlijk een chemo (en kunnen we nog de mogelijkheid van de LEE011-studie overwegen, maar is ook erg onzeker).

Pff, wat een verhaal! Wij gaan het allemaal verwerken en ik plaats weer een berichtje als we meer weten.


Lieve groetjes,

Hettie

6 opmerkingen:

  1. Inderdaad pffff. Wat moet je toch veel incasseren! Al het denken, overwegen, gesprekken, wat moet ik doen, wat is het beste, etc. Bovendien kan niemand je daar bij helpen, daar word je (ik) ook zo gestoord van. Ik wens uiteraard alle moed en sterkte de komende slopende dagen. En je weet het: ik ben er voor je! Dikke kus, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé mop, ik wordt al moe als ik dit allemaal lees en krijg duizelingen in mijn hoofd van al die onzekerheden. Dat maakt mijn respect voor jou nog groter (en die was al enorm). Ik ga voor je duimen dat je de minst heftige behandeling kan krijgen en dat je toch heel af en toe een rust-momentje kan vinden in je hoofd, want nu staat dat 24 uur per dag in het teken van die klote-ziekte (excuses moi voor mijn taal). Ik blijf met je meeleven en hou contact op wat voor manier dan ook. X Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Hettie, ik kan me voorstellen dat het jullie allemaal duizelt....!
    Heb er verder even geen woorden voor....
    Ik kan jullie voor dit moment alleen maar heeel veel sterkte wensen en hoop het allerallerbeste voor je/jullie!!!
    We duimen voor je en denken aan jullie!
    Liefs, Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt! Wat een lastige keuzes en wat duurt het lang voordat er een onderzoek vén een uitslag is. Sterkte met alles. Dikke kus Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Hettie,
    is lees je blogs afentoe en heb respect voor de manier hoe jullie er mee omgaan, daarom laat ik nu ook even een berichtje achter. Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe !
    Groeten Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Hetty,
    Het is allemaal erg veel. Ik begrijp niet hoe jij je elke keer weer bijeen weet te rapen en op zoek gaat naar een alternatief voor chemo. En het duurt allemaal zo lang, dat wachten!
    Wij leven mee en danken aan jou en je gezin. Veel wijsheid en kracht!
    Liefs, Judith

    BeantwoordenVerwijderen