Reeuwijk; juni 2010

Reeuwijk; juni 2010
Tijdens het weekendje in Reeuwijk

woensdag 19 maart 2014

A LOVE SO BEAUTIFUL

Lieve mensen,

Het gaat helaas heel snel achteruit met Hettie. Vandaag om 1630 heeft de huisarts Hettie een slaapmiddel gegeven, waarna zij binnen 1-3 dagen zal komen te overlijden. We kunnen dus geen contact meer met haar hebben. Vanmiddag om 1200 uur hebben we de kinderen van school gehaald en met de huisarts was afgesproken dat het middel om 1630 uur vandaag zou worden toegediend. Ik kan niet beschrijven hoe overweldigend die paar uur geweest zijn. We hadden nog contact met Hettie, maar ze had zoveel pijn. Zij kon niet meer. Naast dat we veel gehuild hebben, hebben we ook hele intieme momenten gedeeld. Mark heeft nog babyfoto's met haar bekeken en Daphne heeft naast haar gelegen in bed en veel lieve woorden gezegd. Ik heb nog een mooi muzieknummer laten horen en ze kon nog uitbrengen: mooi, mooi hoor!! Wat zijn mijn kinderen een stel kanjers op dit soort momenten. Echt niet te geloven. Wij vinden het erg fijn dat zij thuis is en wij dichtbij haar zijn in de haar zo vertrouwde omgeving. Uiteraard zijn wij alledrie erg verdrietig dat wij afscheid hebben moeten nemen van onze mooie, lieve Hettie. Het is hartverscheurend om te zien hoe Daphne en Mark hierop reageren en ze hebben ook alle steun van iedereen nodig om hier doorheen te komen. En ondanks haar situatie denkt zij nog aan mij en de kinderen en spreken we naar elkaar toe onze onuitputtelijke liefde uit. Want liefde geven aan mij en de kinderen dat was haar levenstaak, naast de aandacht die zij had voor haar omgeving.
Het is niet te begrijpen en ik kan het ook niet in woorden vatten wat de volle omgang is van het wegvallen van Hettie. We weten uiteraard al jaren dat Hettie ongeneeslijk was en zij sinds 2002 borstkanker heeft gehad. Maar het werkt niet zo dat je je daar volledig op kunt voor bereiden, want wij voelen ons nu deze dagen verdoofd en ik heb in de afgelopen dagen nog nooit zoveel moeten huilen. Vanaf vanavond waken wij samen met de familie voortdurend aan haar bed. Zij is nu rustig en ligt vredig te slapen tot het moment waarop zij over zal gaan. Ik ben dankbaar voor de jaren dat ik zo gelukkig met Hettie geweest ben en kan in 1 zin samenvatten wat ik voor haar voel:  A LOVE SO BEAUTIFUL!!!!!!!!!!!!!!

34 opmerkingen:

  1. O, Arco wat je schrijft raakt mij enorm. Zó recht uit je hart. Wat een mooi afscheid met elkaar. Maar wat zwaar en intens verdrietig dat nu dat moment is aangebroken. Ze is er nog. Gelukkig kan ze nu slapen en hoeft ze geen pijn meer te hebben. Ik hoop dat de komende dagen rustig en vredig en sereen verlopen en wens jou en jullie mooie kinderen heel veel sterkte, heel veel kracht.
    Hettie's liefde blijft bij jullie voor altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Arco, Daphne en Mark,
    Wat afschuwelijk, mooi en bijzonder om het heengaan van Hettie zo met elkaar mee te maken. Wat een pijn en verdriet.......ik denk aan jullie. Eigenlijk al maanden, weken, dagen en afgelopen uren heb ik wel honderd keer gekeken op dit weblog. Wachtend op jullie bericht maar het ook eigenlijk niet willen lezen. Ben intens verdrietig en leef ontzettend met jullie mee. Mooie, lieve Hettie die altijd eerst aan een ander dacht. Supercollega bij Randstad, mijn buuv-je van het Smaragdplein, skimaatje, oud en nieuwvriendinnetje in tijden van liefdesverdriet. Vriendin op afstand toen we elkaar in de tijd even kwijt waren en nu.....niets meer behalve prachtige herinneringen.
    Wat wens ik jullie sterkte, moed en liefde om aankomende uren en dagen aan te kunnen. In werkelijkheid ben ik 7000 kilometer verderop maar in gedachten heel dicht bij jullie. Heel veel liefs Janine, ook namens Koos.

    Lieve Hettie, ik wens je een zachte reis, vrij van pijn en angst, gedragen door iedereen om je heen. En laat je af en toe weten hoe het na dit aardse leven met je gaat? Slaap zacht lieverd.
    Dikke knuffel, Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi dat je dit zo kan verwoorden. blijf haar hand vasthouden. Ze voelt dat je er bent. En wat een kanjer van kinderen. Ik was 12 jaar toen ik bij mijn vaders bed zat. Hij hield mijn hand vast. Ik voel erg mee. sterkte. Gerda (moeder van Anita)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend verdrietig om dit bericht te lezen. Maar wat voel ik een diep respect voor jullie. Een intens verdrietig maar ook mooi afscheid van Hettie hebben jullie genomen. Hettie zal altijd in mijn gedachten blijven als een prachtmens met een prachthart. Ik wens jullie ontzettend veel sterkte en kracht toe de komende tijd. In gedachten ben ik bij jullie. Liefs, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pfff..en toen brak ik...wist dat ik dit ooit ging lezen..Arco wat kan jij dit zo liefdevol omschrijven..Ik val stil en weet bijna niet meer wat ik moet zeggen..hou haar nog vast nu ze er nog is..ze zal jullie warme liefde in zich krijgen en meenemen naar een mooie ster!!Wat een krachtige vrouw was en is Hettie nog!!

    Lieve Hettie..je hebt nu geen pijn meer en je vindt bijna je rust..!!Wat ben jij moedig en krachtig geweest om dit te dragen !!
    Het ga je goed en ik weet zeker dat je van boven op een ster over je 3 grote liefdes zal waken.
    Lieve Arco en Daphne en Mark heeel veeel sterkte in deze hele zware tijd.
    lieve groet van Monica Lubber zus van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat kunnen wij meer doen dan jullie ongelofelijk veel sterkte wensen... en dat die sterkte liefde die je beschrijft jullie allemaal zal dragen! Veel liefs van JanPieter, Mieke en Anna Duhen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hettie, mijn lieve, sterke en dappere vriendin. Ik gun je je rust, je hebt gestreden als geen ander, uit liefde voor het leven en je prachtige gezin. Je mag nu gaan, zonder pijn en zonder onopgeloste zaken
    zaken. Je laat heel veel verdrietige mensen achter, maar een ieder is dankbaar dat zij zo'n prachtig en puur mens in hun leven hebben gehad en gunt jou een pijnloos en mooi leven in de hemel, want daar krijg jij een ere-plaatsje. Voor altijd in mijn hart. Arco, daphne en Mark: heel veel sterkte en mijn diepste respect voor jullie drietjes. Corina, jeroen en Nikki.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Arco, Daphne en Mark,
    Wat een prachtig afscheid hebben jullie haar gegeven! Diep respect en bewondering hiervoor! En wat een liefde in jouw woorden Arco...
    Maar wat een verdriet... Heel veel sterkte en kracht, we leven intens met jullie mee!

    Liefs William, Anita, Danique en Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat kan ik nog toevoegen aan alle mooie woorden die hierboven staan.....
    Zo waar...zo sterk...zo mooi...zo lief...zo oprecht...zo dapper....
    Mooie en moedige woorden...Hettie heeft jullie heel veel liefde gegeven maar ze heeft ook heel veel liefde en steun van jullie gekregen!
    Arco, Daphne en Mark heeeeel veel sterkte! Blijf dicht bij haar, ze voelt het! Ben in gedachten bij jullie, liefs Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Arco, Daphne en Mark
    Wat zijn jullie een bijzondere mensen en wat zal Hettie gelukkig met jullie zijn geweest.
    Heel veel sterkte gewenst met de laatste fase en dit grote verdriet. Liefs René en Lucia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een verdrietig, maar gelijk een liefdevol bericht. Ik huil met jullie mee! Wat kan ik nog anders dan me aansluiten bij al die mooie woorden die hierboven al geschreven zijn.... lieve Arco, Daphne en Marc, heel veel sterkte in deze heftige tijd, blijf dicht bij je vrouw en jullie moeder. Lieve, dappere Hettie, je hebt gevochten als een leeuw, pak nu je rust. Slaap zacht lieve meid! Xxx Rene, Anita, Larissa en Milan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik bekijk de foto's op dit blog en kan nog niet bevatten dat Hettie er over een paar dagen niet meer zal zijn.
    Wat een fantastische vrouw! Zo ontzettend lief en tot het laatst toe geïnteresseerd in alles en iedereen.
    Ik had zo gehoopt haar nog een keer te kunnen zien en spreken voor het einde daar was maar helaas zal dat niet meer lukken. Ik zat/zit te ver weg om haar nog te kunnen bezoeken. Ik moest voor mijn dochter naar Amerika afreizen en geen ander die dat beter begreep als Hettie.
    Lieve Arco, Daphne en Mark wat kreeg Hettie veel liefde van jullie. Ze genoot daar intens van.
    Jullie zijn kanjers maar wat een ontzettend groot verdriet voor jullie.
    Ik hoop dat jullie kracht zullen vinden in al die prachtige herinneringen.
    Ook ik zal jouw lieve Hettie en jullie lieve mama nooit vergeten.
    Geef haar alsjeblieft nog een dikke knuffel van mij!
    Heel veel sterkte en alle liefs van Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Arco,Daphne en Mark,
    Enorme bewondering en respect voor jullie ,wat mooi dat jullie zo afscheid hebben kunnen nemen,maar tegelijkertijd zo vreselijk verdrietig.Jullie liefde voor elkaar is jullie kracht!

    Lieve Hettie
    Ben blij dat ik je heb leren kennen bij het voetbal van onze kanjers.
    Wij hebben heel veel bewondering voor jou kracht en uithoudingsvermogen.We zijn erg verdrietig dat jij en jullie dit mee moeten maken.Fijn dat ik je nog een dikke knuffel heb kunnen geven toen je bij Mark kwam kijken. Hettie ik hoop dat je snel van alle pijn verlost wordt,heel veel liefs en een dikke kus .Joke Cor Elmer en Teije

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een intens verdrietig bericht, maar wat goed om te lezen dat jullie op deze manier afscheid hebben kunnen nemen van een fantastische moeder en vrouw. Heel veel sterkte wensen wij jullie de komende tijd. Veel liefs Erico,Marianne en Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sterkte. Jullie zijn kanjers! Een hele dikke knuffel en veel liefs Pety

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Arco, Dahpne en Mark Wat een ontroerend verhaal met tranen in mijn ogen heb ik dit zitten lezen, wat ontzettend mooi verwoord, en fijn dat jullie op deze manier van Hettie afscheid hebben kunnen nemen. Wat zijn jullie toch een kanjers om op deze manier met dit zware verlies om te gaan.Oneerlijk dat dit juist Hettie moet overkomen een geweldige lieve en attente vrouw en moeder . Ik denk aan jullie en heel veel sterkte de komende tijd liefs en een knuffel Petra de Groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een verdrietig bericht is dit. Onder de omstandigheden ben ik blij dat jullie nog afscheid hebben kunnen nemen, ook voor jullie kinderen is dat denk ik heel belangrijk en iets wat ze bij zal blijven.

    Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ontzettend knap hoe jullie met elkaar dit pad hebben weten te bewandelen.... ook fijn,( hoe verdrietig dan ook,) dat een ieder nog even de tijd heeft gehad met Hettie om dingen te bekijken, bespreken, te uiten of te laten horen. Ook wij wensen jullie met elkaar,alle kracht toe in deze verdrietige tijd. Veel liefs Marco, Brian en Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi geschreven vriend, dat je daar nog de kracht voor hebt...

    Govert Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel erg veel sterkte allemaal in deze moeilijke tijd. Praat vooral veel met elkaar en moge God jullie zegenen hier op aarde en in de hemel.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Arco, Daphne en Mark, wat een groot verdriet, om jullie lieve moeder en lieve vrouw te moeten missen. Gelukkig hebben jullie ondanks alles nog van elkaar kunnen genieten. Lieve Hetty, gelukkig heb je nu geen pijn meer, je was een bijzondere vrouw, rust zacht! Heel veel sterkte met het dragen van zoveel verdriet. Claudia Weldam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Woorden schieten te kort ...en wat is nu het juiste om te zeggen ? Een topvrouw die zelfs in de moeilijkste tijden nog aan een ander vroeg hoe het met jouw ging.. Rust maar uit nu Hettie..Jullie allemaal.Heel veel sterkte met alles Connie , Frank, Raymond en Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Arco Daphne en Marc, wat een droevig bericht en een enorm verdriet om je lieve vrouw en moeder te verliezen. Wij wensen jullie heel veel sterke en heel veel kracht toe om het grote gemis van Hettie te dragen.
    Marcel, Sean en Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie woorden recht uit het hart van jou Arco. Zo triest dat jullie gezin dit moet doormaken. Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd waarin jullie afscheid moet nemen van jullie geliefde Hettie. Haar strijd is gestreden en samen zullen jullie nu een weg moeten vinden om dit verdriet te verwerken en een plekje te geven. Ik hoop dat jullie hierbij veel steun en liefde mogen vinden van elkaar en van jullie vrienden. Rust zacht Hettie. Chantal Vogels

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Arco Daphe en Marc veel sterkte in deze moeilijke tijd. En Hettie rust zacht. Ze zal vanaf boven jullie altijd volgen. En ze hoop dat jullie het een plekje kan geven, want ze weet dat ze in jullie hart zit. Jimmy Leirissa Ashton en Denzel

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Arco, Daphne en Mark,
    Iedere keer als ik dit lees schrik ik weer. Ik kan en wil niet geloven dat Hettie er straks echt niet meer is. Ik heb mooie herinneringen aan Hettie en ik voelde me altijd erg op mijn gemak bij haar. Ik wil jullie, Arco Daphne en Mark, heel erg veel kracht en sterkte wensen voor de komende tijd. En lieve, mooie Hettie: rust zacht en waak als een mooie ster over jouw prachtige gezin.
    Heel veel liefs ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Als alles is gezegd.......waar voor Hettie de pijn stopt, zal deze voor jullie een hoogtepunt bereiken. Mooi dat jullie zo nog afscheid hebben kunnen nemen van haar en uit eigen ervaring weet ik, dat dat een moment is dat je waar je veel kracht uit gaat halen. Wens jullie voor de komende tijd alle sterkte en liefde toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Arco, Daphne en Mark,

    Wij kunnen alleen maar zeggen dat wij er voor jullie zijn, nu en in de toekomst. Wij vinden jullie fantastisch lieve mensen.
    Heel veel groetjes
    Yvonne, Frank en onze kinderen Daniël, Anouchka en Jeroen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Pff,brok in mijn keel heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Kippenvel van herkenning; moedig om tot het einde toe deze blog namens Hettie bij te houden. Ik wens jou en de kinderen ongelooflijk veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hettie heeft al die tijd zo mooi geschreven op haar blog. Ook jouw woorden maken zo'n diepe indruk Arco. Heel veel sterkte voor jullie...
    Edith

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Woorden schieten te kort.... voor Hettie stopt de pijn. Jullie hebben er samen zo hard voor gevochten ! Heel veel sterkte en we zijn in gedachten bij jullie !
    Anne-Louk en Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Arco Daphne en Mark wat in en in triest dat jullie dit nu moeten doormaken, we denken vaak aan jullie en leven met jullie mee.
    Heel veel sterkte dikke kus Marcel, Jose, Robin en Shanita Meijer

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve Hettie,

    Het maakt me verdrietig te moeten lezen dat je niet meer bij ons bent.
    Het maakt me blij jou te hebben mogen gekend.
    Dag lief mooi mens, ik zal je nooit vergeten!

    Liefs,
    Mandy
    (van Dongen)

    Arco,Daphne en Mark heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen